Ryanair gaat de “kortaf cultuur” veranderen in de hoop klanten te winnen van duurdere maatschappijen. Hiermee geven ze voor het eerst toe dat de manier waarop de maatschappij haar klanten behandelt, een probleem aan het worden is. In het Britse blad Which? komt Ryanair er als slechtste merk vanaf:
“We should try to eliminate things that unnecessarily piss people off”.
Michael O’Leary zei dit op de jaarlijkse aandeelhouders vergadering na klachten van sommige aandeelhouders over de impact van de customer service op de verkopen. Er komt een nieuw team dat op E-mails gaat reageren en als cabine bagage enkele milimeters te groot is krijg je geen boete meer. Met andere woorden: Ryainair gaat aardig doen.
Huilen bij de gate
“I have seen people crying at boarding gates,” zei aandeelhouder Owen O’Reilly. “There is simply something wrong there that needs to be addressed.” Door deze reputatie is het lastig voor Ryanair om verder te groeien. De vriendelijkere benadering van easyJet wordt ook meer een bedreiging voor Ryanair.
Ook is Ryanair een twitteraccount begonnen en wordt de website deze winter onder handen genomen. Hierdoor wordt het makkelijker prijzen te zien en vergelijken. De app wordt per 1 oktober gratis. Ryanair staat onder druk sinds op 4 september bekend werd gemaakt dat ze de winstdoelstellingen niet gaan halen.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!