Air France Facebook game voor tickets. Maatschappijen weten steeds vaker de Social Media te vinden als het gaat om promotie en acties. Vorige week de twitter-wedstrijd van British Airways en de Social Flight van Iberia. Deze week heeft Air France iets bedacht. Een Facebook Game.
Om de reeks Mini Fares in Europa te promoten heeft Air France een competitie opgezet voor degene die hun Facebook pagina leuk vinden. Van 30 September tot 4 oktober 2013 kunnen fans elke dag een ander virtueel spel spelen in een van de Europese bestemmingen die Air France aanbiedt met de “Mini range”. En die mini range is een in januari dit jaar opgezette reeks van meer dan 100 bestemmingen in Europa waarvoor de enkele reisprijs start met 49 euro. Het is een reis zonder in te checken bagage.
Elke dag worden er 20 tickets verdeeld onder de winnaars. Als meer dan 200.000 mensen mee doen in de competitie worden er nog eens 40 extra tickets verloot. De kans blijft dus alsnog uitermate gering dat je een ticket wint.
Jean-Michel Mathieu, VP of Air France’s Digital Systems division:
“We interact daily with our fans and followers to answer their questions and give them information about their favourite airline. By launching this game on Facebook, we are offering an innovative new way to find out about our range of Mini fares”
Social Media
Air France heeft ruim twee miljoen fans op Facebook. Ter vergelijking, de KLM heeft er ruim 4 miljoen. Als je mee wilt doen met het spel kijk dan hier.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!