Brussels Airlines verstevigt haar marktpositie gevoelig en start het zomerseizoen met tal van nieuwe bestemmingen, extra vliegtuigen en investeert in service innovaties.
Tijdens een persconferentie in Brussel onthulde CEO Bernard Gustin vandaag de nieuwe commerciële strategie van Brussels Airlines. De luchtvaartmaatschappij werkte de voorbije maanden hard aan een verbetering van haar productiviteit en van de kostenstructuur, die met 10 procent daalde. Tegelijkertijd werd flink geïnvesteerd in service en comfort voor de passagiers. De inspanningen leidden tot een passagiersgroei, een hogere passagierstevredenheid en een rendabiliteitsverbetering. Hierdoor kan de maatschappij investeren in de uitbreiding van haar netwerk: deze lente en zomer zullen er talrijke nieuwe routes op het programma van Brussels Airlines staan. In de loop van de volgende maanden wordt de bestaande Airbus vloot daarom uitgebreid met twee Airbus A319 toestellen.
In totaal werden vandaag negen nieuwe zomerbestemmingen bekendgemaakt en twee nieuwe bestemmingen die Brussels Airlines het hele jaar door zal bedienen. Het gaat om de grootste netwerkuitbreiding in de geschiedenis van de maatschappij. Met Ajaccio, Athene, Bari, Bastia, Cagliari, Figari, Malta, Montpellier en Sevilla worden populaire zomerbestemmingen aan het netwerk toegevoegd. De nieuwe lijnvluchten naar Krakau en Warschau illustreren een sterke investering in de Poolse markt. Daarnaast worden de vluchtfrequenties naar talrijke bestaande bestemmingen (Firenze, Palermo, Marseille, Catania en Madrid) verhoogd, wat resulteert in een totaal van 400.000 extra aangeboden stoelen in 2014.
Naast een netwerkuitbreiding heeft Brussels Airlines nog meer projecten op het programma staan. Later dit jaar wordt een vernieuwde brusselsairlines.com gelanceerd die passagiers nog meer mogelijkheden en selfservice opties zal bieden. De maatschappij zal ook nieuwe productformules introduceren, om beter te beantwoorden aan de specifieke wensen van de verschillende types passagiers. Er wordt ook gewerkt aan een nieuw loyaliteitsprogramma, voor het Europese netwerk van Brussels Airlines. Het programma zal naast het huidige Miles & More bestaan. Tenslotte opent de maatschappij eind 2014 haar vernieuwde luchthavenlounges op Brussels Airport.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!