Virgin Atlantic gaat terug naar de basis: transatlantische vluchten.
VK-VS
De maatschappij voert een serie veranderingen door in het routenetwerk om weer winstgevend te worden. Er worden 5 nieuwe dagelijkse transatlantische vluchten toegevoegd. Ook komen er 500 extra vluchten in de zomer van 2015, vergeleken met 2014. Vanaf Heathrow komt er een nieuwe bestemming: Detroit, 1x per dag. Naar LA komt er een tweede dagelijkse vlucht, ook wordt er een extra vlucht naar JFK toegevoegd in totaal zijn er dan 5. Virgin neemt op de route Manchester-Atlanta de vlucht van Delta over.
In de zomer komt er een 2e dagelijkse vlucht naar Atlanta en 5 extra vluchten per week naar San Fransisco. In de winter komt er een 2e vlucht naar Miami.
Gestopt
Vrigin stopt met 4 routes, allen vanaf Heathrow. Vancouver, Mumbai, Tokyo Narita en Kaapstad. De maatschappij hint er wel op dat als er een derde baan op Heathrow komt ze de routes wellicht weer opstarten. Eerder stopte Virgin al met de route naar Sydney.
Goede vooruitzichten
Door de samenwerking met Delta heeft Virgin een veel betere toegang tot de Noord Amerikaanse markt. Vanaf volgende maand komen de nieuwe 787 Dreamliners waarmee zuinig gevlogen kan worden. Ditmoet helpen de doelstelling om in 2018 een recordwinst te halen worden behaald. Ook wordt op alle vliegtuigen wifi geïnstalleerd. Vanaf 2016 vliegen er geen Virgin 747’s meer vanaf Heathrow. De 7 die dan nog over zijn zullen uitsluitend vanaf Gatwick vliegen. Virgin heeft 6 A380’s besteld en die komen tussen 2017 en 2019, al probeert de maatschappij dit wel uit te stellen.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!