Luchthaven Schiphol opent vrijdag de vernieuwde lounge 2. In de afgelopen twee jaar is de lounge volledig verbouwd.
Lounge 2 is nu ingedeeld in zeven themawerelden waarin de reiziger centraal staat. De thema’s zijn: Luxury, Family, Travel & Culture, Modern Dutch, See Buy Fly, Fashion & Lifestyle en Care & Wellness. Elk thema kenmerkt zich door eigen materiaalgebruik, design en is voorzien van bijpassende services, zoals zitgebieden, horeca en winkels. Voor de inrichting wordt voornamelijk gebruik gemaakt van duurzame materialen zoals houtwerk met het FSC-keurmerk en LED-verlichting met aanwezigheidsdetectie.
Horeca, winkels en services
Met de komst van het Johnnie Walker House heeft Schiphol een primeur in Europa. Ook nieuw in de lounge zijn M&M’s Amsterdam en een merkwinkel van Gucci. Voor een vertrouwd beeld in de lounge tekenen de merkenwinkels van Bulgari, Hermès, Bottega Veneta, Omega, Mont Blanc en Rolex. Op het gebied van horeca zijn er de volgende etablissementen te vinden: Amsterdam Bread Co., het Aziatische restaurant, Kebaya, Café Cocó, Starbucks en de Heineken Bar. Nieuwe energie opdoen of even ontspannen vlak voor vertrek kan bij XpresSpa.
Schiphol gaf de afgelopen dagen al een sneak preview van het uiterlijk van de lounge. Up in the Sky is vrijdag aanwezig bij de officiële opening en zal daar uitgebreid verslag van doen.
Opening this Friday… #Lounge2 pic.twitter.com/81OVEIwrDM
— Schiphol (@Schiphol) 27 juni 2016
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!