TAP Portugal is druk bezig met de uitrol van vernieuwde cabines voor de shorthaul-vloot. Dat betekent modernere interieurs, maar ook fors minder beenruimte, zo meldt Airline Ratings.
De Portugese maatschappij maakt voor de vernieuwing gebruik van dunnere stoelen. Die stellen TAP in staat om het lege gewicht van de vliegtuigen met tot wel 700 kilo te verminderen en zo ook het brandstofverbruik te verlagen.
De dunnere stoelen en het verwijderen van het tweede keukentje zorgen er ook voor dat TAP meer passagiers kan vervoeren per toestel. Zo komen er in de A319’s van de maatschappij twaalf zitplaatsen extra, met als gevolg dat de capaciteit naar 144 passagiers stijgt.
Ook in de A320’s en A321’s worden meer stoelen geplaatst.
Pitch
Als gevolg daarvan daalt de pitch met 2 inch naar 28 inch. Doordat de stoelen ook dunner zijn, zal de afname van beenruimte iets beperkter zijn. Ter vergelijking: bij KLM en Ryanair is de pitch 30 inch, bij easyJet is de pitch 29 inch.
Voor wie liever niet te krap wil zitten, heeft TAP een oplossing: Economy Front. Tegen betaling kunnen passagiers daar profiteren van 5 inch extra pitch, voor een totaal van 33 inch (83 cm). Dat is net zoveel als in de business class van de maatschappij.
Bekijk hieronder een filmpje over de interieurvernieuwing van de A319:
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!