President Ghana klaagt over service British Airways

De president van Ghana, Nana Addo Dankwa Akufo-Addo, is niet tevreden over de service van British Airways. Dat zei hij vorige week in een ontmoeting met de regiodirecteur van de maatschappij, Paolo de Renzis.



Volgens Addo Dankwa Akufo-Addo klagen veel Ghanezen over de kwaliteit van de vliegtuigen, het ongemak van de terminal die British Airways op Heathrow gebruikt en de service in het algemeen.

“Mensen klagen over de verhuizing [van de vluchten naar Ghana] van terminal 5 naar terminal 3 op Heathrow. Terminal 3 is niet zo handig”, aldus de president.

British Airways opereert met name vanuit terminal 5, maar door gebrek aan capaciteit vertrekken enkele vluchten vanaf terminal 3. Bij overstappers zorgt dat voor extra reistijd.

“Er zijn ook klachten over de kwaliteit van de vliegtuigen op de route en de service”, zo gaf het Afrikaanse staatshoofd aan. British Airways vliegt met relatief oude 747’s naar de Ghanese hoofdstad Accra.

Toch hoeft de Britse maatschappij zich geen grote zorgen te maken. Ondanks de ontevredenheid op sommige punten is Addo Dankwa Akufo-Addo nog altijd blij dat British Airways dagelijks naar zijn land vliegt, zo benadrukte hij.

Reactie
In een reactie zei Paolo de Renzis de “feedback” van de president te waarderen. Volgens hem werkt British Airways hard aan verbeteringen.

De president van Ghana (midden) met Paolo de Renzis (vijfde van links). Foto: Ghanese overheid.

About Redactie

Redactie
Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het betere luchtvaartnieuws.