(c) Transavia

Website Transavia geschrokken

De website van Transavia deed deze week even niet wat die behoorde te doen. Kort na het beschikbaar maken van de nieuwe winterbestemmingen, ging het mis.

Medio deze week konden de winterbestemmingen van Transavia voor komend seizoen voor het eerst geboekt worden. Dat leidde kennelijk tot zo’n groot enthousiasme onder potentiële passagiers, dat de site kuren kreeg.



Warm
Transavia had de bij hen bekende passagiers zondag al warm gemaakt voor de winterbestemmingen. “We hebben onze klanten laten weten dat de bestemmingen vanaf woensdag te boeken waren,” aldus een woordvoerster van de maatschappij. Toen die eenmaal online gingen, trok dat veel bezoekers.

Foutmelding
“Soms tot twee keer de normale aantallen, die gelijktijdig vluchten aan het bekijken waren.” Volgens de maatschappij kan de site die bezoekersaantallen wel aan. “Maar het boekingsyteem achter de website had problemen met de grote hoeveelheid verzoeken.” Mensen die vluchten zochten of wilden boeken, kregen te maken met een langzame site of foutmelding.

Ongemak
Dit duurde van 11:00 uur in de ochtend tot 18:00 uur in de avond. “We hebben technische maatregelen genomen waardoor het systeem deze problemen niet meer had,” aldus Transavia. “Daarna is het ook niet meer voorgekomen. We hebben klanten die mogelijk problemen hebben ervaren onze excuses voor het eventuele ongemak aangeboden.”

About Redactie

Redactie
Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het betere luchtvaartnieuws.