Oscar Munoz, de topman van United is maandagmiddag diep door het stof gegaan tijdens een hoorzitting. Munoz gaf uitleg over het incident waarbij een passagier hardhandig uit een toestel werd gezet.
“We hebben een vreselijke fout gemaakt drie weken geleden. Dit is niet wie we zijn. We zullen het voortaan beter doen”, aldus Munoz. “Dit is een keerpunt voor 87.000 professionals hier bij United.”
Basisfouten
De directeur zei dat onderzoek naar het voorval heeft uitgewezen dat een aantal basisfouten zijn gemaakt. De politie zou nooit een passagier moeten verwijderen die geen gevaar vormt voor de veiligheid. Daarnaast had de vlucht niet op het laatste moment overboekt mogen zijn door personeel.
Aantrekkelijk
Ook hadden passagiers meer geld moeten krijgen als ze het toestel vrijwillig zouden verlaten. Het was niet aantrekkelijk genoeg om weer uit te stappen. “Onze medewerkers hadden niet de autoriteit om het juiste te doen”, voegde Munoz eraan toe.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!