©Ronnie MacDonald/Flickr

‘Maandelijks verbrande passagier bij Ryanair’

Het is de nachtmerrie van iedere cabin attendant, maar toch komt het veel voor: een passagier die aan boord brandwonden oploopt. Bij Ryanair gebeurt het maandelijks, zei stewardess Irene Haygir vandaag tijdens een rechtszaak in Ierland, zo meldt The Irish Independent.

De rechtszaak vond plaats omdat een vrouwelijke passagier een schadevergoeding eiste van Ryanair. Ze liep tijdens een vlucht van Praag naar Dublin vorig jaar brandwonden op bij haar buik en dij, omdat er warme thee op haar kwam.



Volgens de vrouw was dit de schuld van Ryanair; de crew had de deksel op het bekertje niet goed dichtgedaan. De Ierse budgetmaatschappij ontkende dit echter, en beweerde dat het slachtoffer zelf schuldig was.

Stewardess Haygir was opgeroepen om te getuigen. Zij vertelde dat ze een open pakje melk op het tafeltje van de verbrande vrouw zag liggen, en dat laatstgenoemde daarom waarschijnlijk zelf al het deksel had opengemaakt en vervolgens niet goed had gesloten.

Tijdens deze getuigenis kwam Haygir ook met het opmerkelijke feit dat iedere maand een passagier zich verbrandt aan boord van Ryanair-vluchten. Volgens haar wordt de crew er daarom goed op getraind om dit te voorkomen.

De rechter was echter niet overtuigd van de onschuld van Ryanair, en besloot dat het bedrijf een schadevergoeding van ruim 10.000 euro aan het slachtoffer moet betalen.

About Redactie

Redactie
Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het betere luchtvaartnieuws.