Emirates heeft diep door het stof moeten gaan na een pijnlijke blunder van de klantenservice. In een mailtje naar een klant die een schadevergoeding eiste, werden termen als ‘WTF’ (What The Fuck) en ‘fuck’ gebruikt, zo meldt The Independent.
De Britse Claire Finch vroeg in een bericht aan de klantenservice om een schadevergoeding nadat haar vlucht van Manchester naar Dubai flink vertraagd was. Eerst kreeg ze het gebruikelijke automatische bevestigingsmailtje, maar de respons die daarna kwam liet haar schrikken.
Het antwoord van de klantenservice had als onderwerp ‘WTF’. Vervolgens was in de mail te lezen: “… is she on about?!? If you’ve put it in the letter, what the fuk [sic] does she need to do!!!” En er kwam daarna nog een derde mailtje, waarin opnieuw ‘WTF’ werd gebruikt.
Klacht
De geschokte Claire Finch besloot om die reden een klacht te sturen naar Emirates. Omdat ze daar na vier weken nog geen antwoord op had gekregen, besloot ze de hulp van de Britse krant The Independent in te schakelen. De maatschappij biedt nu haar excuses aan.
Volgens Emirates waren dit interne mailtjes die niet voor Finch bedoeld waren en ook niet over haar gingen. “Ze was per ongeluk gekopieerd in ongepaste interne communicatie.” Het bedrijf heeft maatregelen genomen tegen de medewerker die verantwoordelijk is voor het fiasco.
Teleurgesteld
Claire Finch is teleurgesteld in hoe Emirates met haar klacht omging: “Fouten kunnen gebeuren, maar hoe Emirates er vervolgens mee omging is slecht.” Ze denkt als ze The Independent niet had ingeschakeld, ze nog steeds op excuses van de maatschappij had moeten wachten.