Piloot van easyJet in de cockpit (c) easyJet

Paniek en verwarring aan boord van easyJet-toestel

Passagiers op een easyJet-vlucht van Malaga naar Bristol zaterdag zeggen dat de piloot hun vroeg om te stemmen over het wel of niet vetrekken met een defecte motor. Dat schrijven diverse Britse media.

De vlucht was al 36 uur vertraagd toen de piloot gevraagd zou hebben om handen omhoog te steken als men vond dat ze moesten vertrekken.



Paniek
Slechts enkele passagiers zouden hun hand hebben opgestoken, terwijl anderen in paniek het toestel wilden verlaten. Getuigen tegenover Bristol Post vertelden dat de piloot duidelijk maakte dat er een 50/50 kans was dat beide motoren het zouden doen.

Misverstand
Volgens easyJet ging het om een misverstand. De maatschappij zegt dat de piloot de passagiers vroeg of ze van boord wilden of niet, toen een van de motoren problemen vertoonde. “De piloot probeerde om met de ene motor de andere op te starten, volgens de normale procedure. Omdat hij op de hoogte was van de hoog opgelopen vertraging door een technisch probleem vroeg hij aan de passagiers of ze wilden blijven zitten of niet, terwijl de opstartprocedure werd uitgevoerd.” EasyJet benadrukt nooit met een vliegtuig met motorproblemen te vliegen.

Uiteindelijk zijn alle 150 passagiers op een latere vlucht met een vervangend toestel vertrokken naar Engeland.

About Redactie

Redactie
Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het betere luchtvaartnieuws.