AirlinesFrequente reizigerKLMNieuwsNL nieuwsOnderwerp

KLM doet niet mee aan Buy-On-Board-trend

Steeds meer legacy carriers zoals British Airways en SAS stappen op Europese vluchten over naar Buy-On-Board, waardoor maaltijden en drankjes niet meer bij tickets inbegrepen zijn. KLM weigert die trend te volgen, zo zegt CEO Pieter Elbers in een interview met Skift dat deze week is verschenen.



Buy-on-Board is zo populair geworden door de hevige concurrentie van Ryanair, easyJet en andere budgetmaatschappijen. Om met hen te kunnen concurreren proberen legacy carriers zoveel mogelijk diensten optioneel en tegen betaling te maken, zodat de ticketprijzen omlaag kunnen.

KLM gaat daar slechts deels in mee. Zo moeten passagiers tegenwoordig wel betalen voor ruimbagage op Europese vluchten, maar blijven maaltijden en dranken gratis. “Dit is onderdeel van de filosofie die wij als KLM representeren”, aldus Elbers. Hij voegde daaraan toe dat zelfs als meer concurrenten met Buy-On-Board beginnen, KLM dat niet zal doen.

Tags

Gerelateerde artikelen

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky – het betere luchtvaartnieuws.