KLMNieuwsNL nieuwsOnderwerpProfessional

KLM valt in de prijzen

De marketing-afdeling van de KLM is in de prijzen gevallen. De Airline Strategy Awards worden elk jaar uitgereikt op gebieden als marketing, leiderschap en financieel.



Vulkaan
De prijs op het gebied van marketing is uitgereikt aan KLM. “Het is moeilijk om een luchtvaartmaatschappij te vinden die positieve herinneringen heeft aan de uitbarsting van de Eyjafjallajokull vulkaan in 2010 en de luchtverkeersstoring die de aswolk heeft gecreëerd. Maar KLM heeft daarbij juist laten zien een van de leiders in de industrie van digitale marketing te zijn”, schrijft de wedstrijdorganisatie op haar website.

Cruciaal
“De uitbarsting was echt een cruciaal moment voor KLM”, vertelt Pieter Groeneveld, senior vice-president digitaal bij Air France-KLM. “Duizenden klanten hebben onze social media kanalen overspoeld met vragen en we hebben in 24-uurs shifts gewerkt om hen zo goed mogelijk te helpen.”

Winnaars
De andere prijswinnaars zijn:

Alan Joyce (Qantas group) – Executive Leadership
Vitaly Saveliev (Aeroflot) – Sector Leadership
Joszef Varadi (Wizz Air) – Low-Cost Leadership
Air Canada – Finance
easyJet – Network Strategy
Fernando Pinto (TAP Portugal) – Flight Airlines Business Award

Tags

Gerelateerde artikelen

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky – het betere luchtvaartnieuws.