Naast het nieuwsOpmerkelijk

Veel kritiek op reclame KLM

Om de deelnemers aan de Amsterdam Gay Pride een hart onder de riem te steken, plaatste KLM zaterdag een reclame op sociale media met de boodschap ‘It doesn’t matter who you click with’. Hoewel de maatschappij dit goed bedoelde, volgde er de nodige kritiek, omdat de boodschap onbewust het tegenovergestelde zou bewijzen.



Het ging om deze tweet:

Reacties
De reageerders vielen er vooral over dat niet elke gesp-combinatie daadwerkelijk klikt.
Enkele voorbeelden van de reacties:

Mainstream
Ook grote Amerikaanse media schrijven erover:

Positief

Lang niet iedereen is negatief over het initiatief:

Ook op Facebook reageren volgers van Up afkeurend op alle negativiteit.
Enkele quotes:

  • Wat is hier zo fout aan, aan deze reclame? Je kan ook in alles iets negatiefs zien
  • @Up in the sky: last van komkommertijd? ? Groetjes van een homo die trots is op de lieve facebookpost van zijn werkgever!
  • Duidelijk waar de grootste groep mierenneukers zitten.
  • Wat een nare negatieve mensen heb je toch!
  • Jammer dat een aantal mensen de knipoog van de KLM niet begrijpen. Je kan wel overal kritiek op hebben.

KLM zegt tegenover Up het volgende over de kritiek:

“Onze social post waarbij diverse regenboog gekleurde veiligheidsgordels worden afgebeeld, is bedoeld als metafoor om diversiteit te vieren. Veiligheid voor onze passagiers blijft onze eerste prioriteit. Al onze passagiers zijn verplicht onze standaard veiligheidsgordels te dragen aan boord.”

Tags