Een 767-300 van United op Newark (c) DReifGalaxyM31

United verplaatst 767’s na klachten crew

United Airlines verplaatst in oktober een aantal Boeing 767’s van Chicago en Washington naar de luchthaven van Newark en andersom. Dit gebeurt om het cabinepersoneel tegemoet te komen in een langlopend conflict over de contracten.



Verschillen
De United-crew bestaat uit personeel van verschillende voormalige maatschappijen. Cabinepersoneel wat eerst voor Continental werkte, heeft een ander contract dan het oorspronkelijke United-personeel.

Centraliseren
Door de Boeing 767-400’s te verplaatsen, centraliseert United de inzet van de verschillende groepen cabinepersoneel. De voormalige crew van Continental komt op de 767-400′ vanaf Newark te werken en het personeel van United gaat aan de slag op de 767-300’s die naar Washington verplaatst worden.

Senioriteit
De maatregel wordt genomen om problemen met de senioriteit van de cabinecrew op te lossen. “Dit zorgt ervoor dat senior cabinepersoneel minder reserve hoeft te staan terwijl we nieuw personeel aannemen”, aldus John Slater, vice-president inflight bij United in een brief aan het personeel.

Erfenis
Dat het cabinepersoneel nog op verschillende contracten werkt, is een erfenis uit het verleden. Nieuw personeel krijgt een contract met meer mogelijkheden dan het oude personeel Dit kan pas worden opgelost als United een nieuw personeelsmanagementsysteem in gebruik neemt. Naar verwachting gebeurt dat eind 2018.

Financieel
Door de vliegtuigen te verplaatsen, hoopt United tijdelijk problemen af te wenden. Het kost de maatschappij wel extra geld, maar dat lijkt geen issue. “Het is gewoon het juiste ding om te doen”, stelt Slater.

About Redactie

Redactie
Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het betere luchtvaartnieuws.