Naast het nieuwsNieuwsOpmerkelijk

‘BA-passagier 11 uur op stoel vol urine’

Zakenman Andrew Wilkinson (39) betaalde meer dan 1300 euro voor een economy-vlucht met British Airways naar Zuid-Afrika. Hij kreeg een stoel toegewezen waarop een passagiers had geplast, de stewardess verwachtte dat hij de stoel zelf schoon zou maken. Dat schrijft Het Laatste Nieuws.



Urine
De IT-consultant vloog eind juli vanaf Londen Heathrow naar Kaapstad om zijn ouders te bezoeken. Tijdens het instappen kwam hij erachter dat zijn stoel vochtig was. Hij riep de stewardess, die constateerde dat het inderdaad om urine ging. “Ze ging naar de wc en kwam terug met een paar doekjes en verwachtte dat ik het zelf zou schoonmaken”, vertelt Wilkinson.

Deken
“Ik zei tegen haar: ‘ik kan hier niet zitten’, maar ze lachte gewoon. Haar reactie was: ‘Jij hebt duidelijk zin om met me mee te werken op deze vlucht, is het niet?'”, aldus Wilkinson. De man legde uiteindelijk een plastic tas en een deken op de stoel.

Compensatie
Op Twitter uitte de man zijn ongenoegen. British Airways bood hem 5000 Avios-beloningspunten ter compensatie aan en veranderde daarna het bod naar een tegoedbon van 435 pond of een gratis upgrade op zijn volgende vlucht naar Kaapstad. Wilkinson zegt dat het hem niet om de compensatie gaat, maar om de verontschuldiging.

Tags

Gerelateerde artikelen

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky – het betere luchtvaartnieuws.