Iberia Social Flight. Van 20 september tot 25 september is er een zogenaamde social flight van Iberia naar New York (La gran Manzana in goed Spaans). Het unieke van deze vlucht is dat de reizigers zelf mochten bieden op de prijs die ze voor de vlucht wilden betalen. In 24 uur heeft Iberia 17.000 biedingen ontvangen.
Naast deze nieuwe manier van verkopen, biedt de Iberia Social Flight nog meer intergratie met de Social Media. Op de Facebook pagina van Iberia konden de reizigers hun voorkeuren op divers gebied delen met elkaar. Van favoriet eten tot favoriete plek in het toestel.
Ook de kist is aangepast aan deze speciale vlucht en zijn voor alle reizigers verschillende activiteiten ontwikkeld. Zowel tijdens de vlucht als in Nueva York. Op de speciale actie website van Iberia is te zien dat ze vandaag een fotowedstrijd hebben. De foto’s waarop het meest gestemd wordt, bijvoorbeeld via Twitter ontvangen een prijs.
Leuk initiatief van Iberia! Wij kijken uit naar reacties van KLM!