fbpx
AirlinesOnderwerpen

Alitalia: wat doet Air France – KLM

Vrijdag om middernacht loopt de deadline af om mee te doen aan de kapitaal-injectie voor Alitalia. Huidige aandeelhouders kunnen nieuwe aandelen kopen. De vraag is wat de grootste aandeelhouder, Air France-KLM, gaat doen. AF-KLM is al een tijd bezig te laten weten dat ze niet gaan investeren, maar het kan ook een onderhandelingsstrategie zijn.
AF-KLm heeft tot nu toe ā‚¬ 350 miljoen geĆÆnvesteerd in Alitalia en heeft een 25% belang. Als nu niet wordt meegedaan met de kapitaal verhoging verwatert het belang naar 11%. De ā‚¬ 350 miljoen is nu nog zo’n ā‚¬ 50 miljoen waard en Air France-KLM heeft het in de boeken ook al afgewaardeerd. De samenwerking wordt wel van grote strategische waarde geacht.

Volgens Bloomberg wil Alitalia 2.000 van de 14.000 banen schrappen. Vooral door tijdelijke contracten niet te verlengen en werknemers te stimuleren met vervroegd pensioen te gaan. Morgen komt het bestuur bijeen, waarschijnlijk wordt er dan meer bekend.

Meer over Alitalia:
Nieuws van de afgelopen tijd over deze kapitaalinjectie
Algemene informatie over de maatschappij in onze luchtvaartwiki
Alitalia kost 10mln per dag

Help mee de meest realistische B737NG-simulator naar Nederland te halen!

Bij Up in the Sky houden we van de luchtvaart, dat moge duidelijk zijn. Nu willen we de nieuwste B737NG-simulator mĆ©t 4K-resolutie-projectors op de Nederlandse (particuliere) markt brengen. De benodigde investering hiervoor bedraagt anderhalve ton. Wil jij meehelpen financieren en rente ontvangen? Stuur een mail naar [email protected] voor meer informatie.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button