KLM introduceert de actuele reactietijd voor social media service op klm.com en Twitter. Hiermee laat KLM zien of ze zich houdt aan de belofte om binnen een uur te reageren.
De actuele reactietijd op social media wordt getoond in de header van Twitter en op de Customer Support-pagina op KLM.com. Binnenkort is het ook zichtbaar op Facebook.
KLM biedt 24 uur per dag, 7 dagen per week klantenservice in 10 verschillende talen op Twitter, Facebook en VKontakte. Binnenkort wordt dit uitgebreid naar Google+ en Sina Weibo. KLM’s social media-team behandelt ongeveer 30.000 berichten per week.
Wij geloven in de transparantie van social media. Klanten willen weten wat ze van ons kunnen verwachten. We bieden nu direct inzicht in onze reactietijden.
Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce AIR FRANCE KLM
Nummer 1
Vorige maand is door de in social media & aviation gespecialiseerde website KLM uitgeroepen tot: Best Airline on Social Media.
KLM is one of the top socially devoted companies in the world. They have clearly thought through their social media strategy and link performance back to business goals. What’s extraordinary is the diverse range of initiatives they can deliver, many of which are ground-breaking, like the Must See Map. They are truly a ‘social’ business, having fully woven social elements into their business strategy better than anyone else in the airline business.
Beste Airport was trouwens Schiphol:
While most airports are slow to catch on with social media, Schiphol has clearly demonstrated leadership in this space. Through unique emotionally engaging initiatives, they understand that building brand preference requires a long- term relationship with travellers. It has been a steady journey for the airport to become the best in the world on social media in 2013.