En weer scoort KLM een nummer één positie wat betreft het gebruik van social media in de reisindustrie en scoort een 9,8.
De toonaangevende reis-website Skift is een nieuw platform gestart: SkiftIQ, waar ze onder andere social media vergelijken. Skift kijkt naar daadwerkelijk gebruik, wat het een realistische lijst maakt. Er wordt gekeken naar volgers en views op de vier grootste platforms: Facebook, Twitter, Instagram en YouTube. Maar ook naar hoe lang het duurt voordat er een reactie op een vraag is. Er wordt een score van 0 tot 1000 berekend.
De lijst:
- KLM 984
- AA 951
- TAM 944
- Virgin America 940
- Air France 930
- Westjet 927
- United 929
- Four Seasons Hotels 915
- AirAsia 911
- Marriott 890
Wij geloven in de transparantie van social media. Klanten willen weten wat ze van ons kunnen verwachten. We bieden nu direct inzicht in onze reactietijden.
Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce AIR FRANCE KLM
Onlangs won KLM ook al een andere prijs.
De actuele reactietijd op social media wordt getoond in de header van Twitter en op de Customer Support-pagina op KLM.com. Binnenkort is het ook zichtbaar op Facebook.
KLM biedt 24 uur per dag, 7 dagen per week klantenservice in 10 verschillende talen op Twitter, Facebook en VKontakte. Binnenkort wordt dit uitgebreid naar Google+ en Sina Weibo. KLM’s social media-team behandelt ongeveer 30.000 berichten per week.
De talen zijn: Engels, Nederlands, Spaans, Duits, Japans, Portugees, Italiaans, Noors, Russisch en Frans.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!