fbpx
Opmerkelijk

Boeing, Airbus: tot 2020 uitverkocht

Stel je voor je verkoopt keukens. Je hebt 1 grote concurrent en circa 5 modellen. Er zijn nog wat kleine concurrenten die helemaal aan de onderkant van jouw productrange wat proberen, maar vooral nog moeten opstarten. Er komen heel veel landen bij waar heel veel mensen wonen die ook wel eens een keuken willen hebben. Die bestellen allemaal, van alle 5 de types die je hebt.

De situatie is zo dat een nieuwe klant achteraan moet sluiten. Jij bent namelijk uitverkocht en niet 3 keukens, neenee echt duizenden.

Je klant mag best bestellen, dan ga jij zo rond 2020 zijn keuken maken. En als het te lang duurt gaat die klant maar naar de concurrent. Oh nee die zit ook vol tot 2020.

Zo is de situatie waar Airbus en Boeing zich in bevinden.

Hieronder een lijstje met vliegtuigbestellingen en tot wanneer de productie vol zit.

Airbus

  • A320ceo | 1.710 | 2017 (daarna uit productie)
  • A320neo | 2.550 | 2020 (vanaf 2017)
  • A330 | 279 | 2016
  • A350 | 817 | 2021 (vanaf 2014)
  • A380 | 165 | 2019

Boeing

  • 737NG | 1.882 | 2017 (einde productie)
  • 737MAX | 1.684 | 2020 (vanaf 2017)
  • 747-8 | 55 | 2017
  • 767-300ER | 45 | 2016 (Zonder KC-46 tanker, daarna uit productie?)
  • 777Classic | 327 | 2017
  • 777X | 259 | 2023 (vanaf 2020)
  • 787 | 914 | 2021

Bestel een Aviationtag van de PH-BFF, een voormalige KLM B747!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje Nederlandse luchtvaartgeschiedenis in huis. Na 27 jaar over de hele wereld te hebben gezworven ging de PH-BFF in 2017 met pensioen. Het machtige toestel werd uiteindelijk in 2018 gerecycled op voormalige Vliegbasis Twente.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button