fbpx
AirlinesOpmerkelijk

Raarste reclamecampagne 2013

De raarste reclamecampagne die we dit jaar zijn tegengekomen is wel die Lufthanse deze maand gestart is.

Lufthansa geeft aan één Zweed een nieuw leven weg in Berlijn. Je krijgt een jaar een appartement, cursus Duits, een fiets, een enkeltje Stockholm-Berlijn en een aantal vliegtickets binnen Duitsland. De catch is: je moet je voornaam officiëel veranderen in: Klaus-Heidi. Dit zijn de meest voorkomende namen in Duitsland. Eerst wilde Lufthansa ook de achternaam, maar daar zijn ze vanaf gestapt. Tot verbazing van de bedenkers waren er veel aanmeldingen, terwijl ze er hooguit een handvol hadden verwacht. Toen al 42 mensen hun naam hadden veranderd , is de actie een maand eerder beëindigd.

De actie is begonnen vanwege de moordende concurrentie van 4 andere maatschappijen op de route Stockholm-Berlijn.

✈️ Ontvang 20.000 Flying Blue Miles met een American Express kaart

Vraag een American Express Gold creditcard aan en ontvang daarbij tijdelijk 20.000 Flying Blue miles. Ter illustratie: een KLM-vlucht Amsterdam-Berlijn begint momenteel al vanaf 4.500 miles, exclusief belastingen. Lees de voorwaarden alvorens de kaart aan te vragen.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button