Etihad kijkt naat uitbreiding in China en het volledige Amerikaanse continent. Dit melden Skift en Bloomberg aan de hand van een persconferentie van Etihad in Berlijn. Hier is de grootste groei te verwachten. In Zuid-Amerika en China is Etihad nauwelijks vertegenwoordigd. Dit is goed te zien op de routekaart.
“We’ll continue to build our equity alliance.” “These partners allow us to stretch our network globally and they are there for the next 5, 10 and 20 years,”
Dit zei CEO James Hogan. Etihad heeft inmiddels in 7 luchtvaartmaatschappijen minderheidsbelangen. Bovendien kijkt de maatschappij naar een investering in het noodlijdende Alitalia. Aangezien Air France-KLM zich terugtrekt is daar ruimte voor gekomen. En Alitalia zit te springen om geld. De investering zou om € 300 miljoen gaan.
Op vragen of Etihad gaat investeren in AirBaltic, LOT Polish Airlines en Korean is het antwoord: Nee. Een vergroting van het aandeel in Aer Lingus is het nog te vroeg.
Voor Etihad is “commonality of the product very important”. Airberlin gaat dezelfde business class stoelen installeren als Etihad op 787’s. Door de verschillende partnerships trok Etihad in 2013 1,8 miljoen passagiers. Dat is 15% van het totale aantal passagiers van 12 miljoen.
Op deze persconferentie werd het verder aanhalen van de banden met airberlin bekend gemaakt. Ter ondersteuning hiervan is er een vliegtuig met gezamenlijke livery gepresenteerd.
©Redactie
Bronnen: Skift, Bloomberg, Etihad jaarverslag
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!