Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Nieuwe bestemming voor Transavia

    13/06/2025

    Slag om Schiphol: nieuwe aanbesteding zorgt voor spanning

    12/06/2025

    Schiphol schakelt terug voor NAVO-top

    11/06/2025

    Zakenluchtvaart recht tegenover Eindhoven Airport

    11/06/2025

    Kleine luchthavens vrezen voor klandizie door Faber 

    10/06/2025
  • Achtergrond

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025

    Schiphol: een mooie plek om te werken

    07/06/2025

    Spectaculair einde aan mijn KLM-contract | Column

    31/05/2025

    Embraer doet het goed op de markt | Interview

    31/05/2025
  • Editors’ choice

    KLM: ‘Als je toch gaat vliegen..’

    08/06/2025

    Met Delta 767 terug in de tijd | Reportage

    08/06/2025

    787 te groot en kan niet landen op luchthaven in Italië

    07/06/2025

    Captain Herman Mateboer over de MD-11, DC-10 en meer | Podcast

    07/06/2025

    Airlines op Schiphol krijgen opnieuw nul op rekest

    04/06/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Meer slecht nieuws Bombardier CSeries
Onderwerpen

Meer slecht nieuws Bombardier CSeries

RedactieDoor Redactie29/01/2014Update:26/07/2020Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Na de uitstel van de lancering van de Cseries en de aankondiging van de ontslagen is er meer slecht nieuws voor Bombardier en de CSeries.

Een analist van UBS denkt niet dat de nieuwe introductie datum gaat worden gehaald. Hij bekijkt het heel simpel: Bombardier heeft nu een testprogramma van 22-23 maanden. Boeing had met de Dreamliner een programma van 21 maanden en ook Airbus houdt een dergelijke termijn aan. Bombardie is in september begonnen met testen en normaliter zou de beoogde termijn van half 2105 moeten lukken. Alleen de eerste 4 maanden is er bijna niks gebeurd. Bij bijvoorbeeld de Dreamliner was dat wel anders.

Door alle vertraging kost het programma veel meer en duurt het langer voordat Bombardier geld gaat verdienen. Pas als een vliegtuig wordt afgeleverd wordt het overgrote deel betaald. Het testprogramma gaat volgens huidige planning: $ 3,9 miljard kosten. 15% meer dan beoogd. UBS denkt dat Bombardier dit jaar $ 14 miljard aan kosten heeft. Bombardier heeft bekend gemaakt geen extra geld nodig te hebben.

Tegelijkertijd schieten de onderhandelingen met Lion Air niet op. De baas van Lion Group, Rusdi Kirana, dat Lion rustig aan heeft gedaan wat betreft de onderhandelingen. Ze denken nog steeds een soortgelijk type toestel nodig te hebben voor de langere, maar rustigere routes. Dit hoeft echter geen Bombardier te zijn. Lion air zegt niet aan hoeveel toestellen wordt gedacht, maar wel dat het er tientallen zullen zijn. In oktober werd nog gezegd dat eind 2013 de order rond zou zijn.

Ondertussen is een testtoestel aangekomen in Wichita om daar verder te gaan met testen. De weersomstandigheden zijn beter.

Though the primary flight test centre for the CSeries aircraft is in Mirabel, Quebec, Bombardier will utilize Bombardier Flight Test Center Wichita for testing required in more favourable climate conditions.


Droom jij van een belangrijke rol in het luchtruim?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Bombardier Cseries lion air
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Boeing-CEO slaat Paris Air Show over

13/06/2025Redactie

Luchtruim Midden-Oosten gesloten na aanval

13/06/2025Redactie

Onderzoek gestart naar fatale vliegtuigcrash

13/06/2025Redactie
Recent

Boeing-CEO slaat Paris Air Show over

13/06/2025

Luchtruim Midden-Oosten gesloten na aanval

13/06/2025

Nieuwe bestemming voor Transavia

13/06/2025
Populair

Boeing ontdekt probleem bij 737 MAX 7

10/06/2025

Rusland overweegt nieuw doeleind passagierstoestellen

11/06/2025

Eerste buitenlandse klant voor ‘Chinese F-35’

09/06/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?