De luchtvaart in India staat bol van protectionistische maatregelen. Langzaam kwam daar een klein beetje verandering in. Zo werd de maatschappij van Tata-Singapore Airlines toestemming verleend. Ook mag de A380 eindelijk landen in India. Nu doet India waarschijnlijk weer een stap terug in het krijgen van een gezonde (concurrerende) luchtvaartsector.
Het ministerie van burgerluchtvaart heeft aangekondigd met richtlijnen te komen waarin staat dat parlementsleden privileges moeten krijgen bij alle maatschappijen. De kosten komen voor rekening van de maatschappijen. De parlementsleden hebben geklaagd dat ze ‘alleen’ nog maar privileges bij de staatmaatschappij Air India krijgen. Na de klachten is het ministerie aan de slag gegaan. De circa 790 parlementsleden moeten onder andere privileges krijgen als:
Advance notice of flight delays; and escorted from the airport entrance through the other processes, including priority check-in.
They also want to be given security and immigration clearances quickly and provided with lounge access besides complimentary refreshments, among other things.
Onder ander Jet Airways, IndiGo, SpiceJet en GoAir zijn private maatschappijen in India, ook moeten de nieuwe maatschappijen en low-cost carriers aan de nieuwe regels gaan voldoen.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!