fbpx
AirlinesOnderwerpen

KLM introduceert betalen via Facebook en Twitter

KLM heeft als eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld een betaalsysteem ontwikkeld dat betalen via social media mogelijk maakt. Klanten die via Facebook of Twitter een vlucht boeken of omboeken, een Economy Comfort stoel reserveren of bijvoorbeeld extra bagage regelen, kunnen nu ook via deze kanalen betalen.

Tot vandaag regelden klanten de extra services al via social media, maar de betaling verliep telefonisch. Klanten gaven regelmatig aan dat er behoefte is aan online betalen via de KLM sociale media kanalen. Met deze nieuwe methode loopt het contact met de klant volledig via het eerder gebruikte social media kanaal. KLM biedt klanten zo nog betere service en meer gemak.

Hoe werkt het?

KLM stuurt een link naar de klant via een privébericht op Facebook of Twitter. Vervolgens kiest de klant de gewenste betaalmethode en voldoet de betaling. Wanneer de betaling binnen is, ontvangt de social media service agent van KLM een bericht. Daarna ontvangt de klant de bevestiging van de aankoop.

Wekelijks beantwoorden 130 KLM social media service agents 35.000 vragen op Facebook en Twitter. Vorige week verwelkomde KLM de vijf miljoenste fan op Facebook, waarmee KLM de luchtvaartmaatschappij is met het grootste aantal fans.

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button