fbpx
OnderwerpenOpmerkelijk

Concept vliegtuig: ARES – Anders dan anders

Lockheed Martin heeft een speciale afdeling: Skunk Works. Zij houden zich uitsluitend bezig met de toekomst. Ook nu is weer een interessant toestel bedacht, de ARES: Aerial Reconfigurable Embedded System.

Het is een kruising tussen een helikopter en een turboprop. Hij heeft een kleine landingszone nodig dan een heli en hij vliegt sneller dan de meeste heli’s: 370 km/u of 200knots. Hij wordt op afstand bestuurd.

Uniek is dat het niet veel meer dan een vleugel is. In het midden kan van alles gekoppeld worden. Een cabine voor personen, een container met spullen, een jeep enzovoort. Op het filmpje wordt het duidelijk uitgelegd.

Lockheed Martin’s Skunk Works® is leading a team with Piasecki Aircraft to develop the next generation of compact, high-speed vertical takeoff and landing (VTOL) delivery systems with the Aerial Reconfigurable Embedded System (ARES).

Formerly known as Transformer (TX), ARES’ unique design could adapt to multiple missions with interchangeable payloads; including cargo pods, medical evacuation units, a tactical ground vehicle, troops, and armed scout, reconnaissance and strike capabilities. This flexibility combined with emerging autonomous unmanned air vehicle control systems provides terrain-independent transportation and cargo supply capability to ground combat units.

Compared to a conventional helicopter, ARES’ tilting ducted fans provide a safer operating environment that’s half the landing zone with faster transit speeds of up to 200 knots.

ARES_Lockheed_Skunk_1

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button