De verdwenen Boeieng 777 van Malaysia Airlines heeft na het verdwijnen van de radar nog 5 uur zijn locatie doorgezonden. Mensen die over de situatie geinformeerd zijn hebben dit aan the Wall Street Journal gemeld. De zoektocht verplaatst zich naar nieuwe gebieden ten westen van waar het toestel verdween.
De satellieten hebben ook informatie ontvangen van de snelheid en hoogte van het toestel, zeggen deze mensen. De laatste transmissie was boven water. De transmissies betreffen de eerder gemeldde ‘pings’. Deze pings blijken toch wel informatie te bevatten. De laatste ping was boven water. Het is onduidelijk waarom de transmissies stopten. Het is mogelijk dat dit uitgezet is.
De mensen die WSJ heeft gesproken betreffen een militaire official, een official uit de industrie en anderen. Ze wilden niet zeggen wat de route dan geweest is. Wel bekend is dat de VS de zoekvliegen nu zo’n 1.000 nm of verder ten westen van het verdwijningspunt laat zoeken.
Een woordvoerder van het Indiase leger zegt dat het gister specifieke coördinaten heeft gekregen van de Amerikanen. De destroyer USS Kidd vaart naar de noordwest ingang van de straat van Malakka en blijft daar ligeen om de operatie te overzien.
Er zijn meerdere pings geweest met satellieten van Inmarsat PLC, wat aangeeft dat het toestel in ieder geval in die 5 uren niet gecrasht is. Malaysia heeft altijd volgehouden dat het geen data heeft ontvangen. Boeing zegt daarover dat dat klopt, want zij hebben die dienst niet afgenomen (van Boeing).
Als het toestel alle 5 de uren gevlogen heeft kan het 2.200 nm verwijderd zijn van de laatste locatie.
Meer Nieuws
Al ons nieuws over de verdwenen 777 vind je hier.