De bluefin-21 zoekt inmiddels 10 dagen naar eventuele overblijfselen van MH370. Waarschijnlijk wordt morgenochtend de eerste volledige missie afgerond. Er is dan in een straal van 10km gezocht rond de plek waar de tweede ping is opgepikt.
Bijna afgerond
De autoriteiten zeggen alle vertrouwen in de Bluefin-21 te hebben, maar de beperkingen zijn wel duidelijk. Enkele malen is een missie afgebroken omdat de oceaan dieper is dan de onderzeeër aankan. Australië overlegt momenteel met Maleisië, China en de VS hoe nu verder te moeten. Verschillende experts zeggen op TV en in kranten dat er krachtigere apparatuur moet worden ingezet.
Vasthoudend
Australië en Maleisië hebben vandaag verklaard de zoektocht niet op te geven. Hoe er in de volgende fase gezocht wordt is nog onduidelijk. Het gebied waar het toestel volgens satellietdata neergesort zou zijn is inmiddels teruggebracht naar 700 km bij 80 km.
Andere operaties
Bij de zoektocht naar bijvoorbeeld de Titanic en de HMAS Sydney (2e wereldoorlogschip) is betere apparatuur ingezet dan de Bluefin-21. Een optie is de REMUS 6000. Ziet er hetzelfde uit, maar kan tot 6km diepte functioneren.
Internationaal onderzoek
Vandaag maakte Maleisië bekend toestemming te hebben gegeven een internationaal team op te richten en onderzoek te laten doen.
“The main purpose of the international investigation team is to evaluate, investigate and determine the actual cause of the accident so similar accidents could be avoided in the future,”
Ook heeft de regering bij de nationale oliemaatschappij Petrobras te hebben geïnformeerd naar mogelijkheden om diepzee onderzoek te doen.
Meer Nieuws
Al ons nieuws over de verdwenen 777 vind je hier.
De feiten op een rij.
Unieke kans: win een proefles elektrisch vliegen!
Kom op 5 april langs bij E-Flight Academy op Teuge Airport en maak kans op een proefles elektrisch vliegen.
