fbpx
OnderwerpenVliegtuigen

Boeing moet iBoeing worden

De CEO van Boeing heeft gezegd het bedrijf meer als Apple moet worden.

iBoeing
Jim McNerney, CEO van Boeing Co., heeft woensdag tijdens een toespraak gezegd dat Boeing meer zoals Apple moet innoveren. Boeing doet nu elke 25 jaar een “moonshot”, de innovatie moet juist geleidelijker gaan. “A big moon shot” is volgens hem de verkeerde manier van werken in deze bedrijfstak. “We want to be more like Apple”, kleine veranderingen sneller op de markt brengen. Een goede vergelijking vindt Boeing de 777X, waar gebruik wordt gemaakt van verbeterde producten om een revolutionair product op de markt te brengen. De romp van de 777X blijft grofweg die van de huidige 777, maar de vleugels zijn vernieuwd op basis van de 787 Dreamliner. Ook de 737MAX is een voorbeeld, nieuwe motoren en kleine aerodynamische aanpassingen op de ‘oude’ romp.

Dreamliner
De 787 Dreamliner is een voorbeld van hoe het niet moet in de toekomst. Dit toestel is geheel nieuw ontwikkeld, als het ware vanuit het niks. De kosten staan momenteel op $23 miljard en zullen pieken op $25 miljard in 2017. Je kan beter 10 kleinere verbeteringen doen dan 1 grote. De risico’s voor het bedrijf zijn dan veel kleiner. De Dreamliner is jaren later leverbaar dan eerst gepland en de kosten rezen de pan uit. Hier heeft Airbus enorm van geprofiteerd en veel meer A330’s verkocht dan werd verwacht.

Boeing CEO Jim McNerney
Boeing CEO Jim McNerney

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button