fbpx
OnderwerpenOpmerkelijk

Maatschappij wil besparen: geen life rafts meer

De maatschappij denkt erover om op sommige routes de opblaasbare reddingsboten uit de 737’s te halen. Zo wordt het toestel lichter en wordt er brandstof bespaard.

Ryanair?
Bij het lezen van de kop dacht je vast: wat heeft Ryanair nĂș weer bedacht? Maar nee het is niet de low-cost carrier die met dit idee komt. Het is een full-service operator, namelijk Qantas.

Besparing
Qantas overweegt om de opblaasbare reddingsboten te verwijderen uit sommige vliegtuigen. Het gaat om Boeing 737’s die op bepaalde routes niet verder dan 400 nautical miles uit de kust komen. Dit valt binnen de regels van de Australische Civil Aviation Safety Authority. Volgens de Sydney Morning Herald hebben lokale maatschappijen ook de life rafts verwijderd. Op jaarbasis kan Qantas zo $1 miljoen besparen. Piloten en Cabin Crew zouden hun bezorgdheid geuit hebben.

Veiligheid
Qantas zegt dat er niks gedaan wordt dat de veiligheid van passagiers in gevaar zou brengen. Tevens zegt de woordvoerder dat het idee niet nieuw is: “… in the past Qantas has not had life rafts on flights when it’s not required by legislation”

Bestel de limited edition DC-3 'Rosinenbomber'-Aviationtag!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje luchtvaartgeschiedenis in huis. Deze iconische DC3 heeft nog dienst gedaan tijdens de Tweede Wereldoorlog en heeft in 2008 als laatste vliegtuig, samen met een Junkers Ju-52, vanaf Berlin Tempelhof gevlogen.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button