• Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Shopping Cart
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Air France-KLM neemt SAS over

    04/10/2023

    Luchtmacht van start met grote oefening Frisian Flag

    03/10/2023

    Transfertaks: wel of geen politieke toekomst? | Analyse

    03/10/2023

    Compensatie voor overlast rond Schiphol

    02/10/2023

    Saudia spuit hele vloot in retro-livery

    02/10/2023
  • Achtergrond

    Transfertaks: wel of geen politieke toekomst? | Analyse

    03/10/2023

    De beste business class van Europa? | Flight Report

    01/10/2023

    Vliegen is zoveel meer

    30/09/2023

    Honderden vliegtuigmodellen: ‘Uit de hand gelopen hobby’

    30/09/2023

    Vreemde eenling: Piaggio Avanti

    27/09/2023
  • Editors’ choice

    Luchtmacht van start met grote oefening Frisian Flag

    03/10/2023

    Transfertaks: wel of geen politieke toekomst? | Analyse

    03/10/2023

    Saudia spuit hele vloot in retro-livery

    02/10/2023

    Transavia: ‘Dan hebben we een groot probleem’

    01/10/2023

    Corendon 737 MAX begint waar menig ander eindigt

    01/10/2023
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»Incidenten»Wat het onderzoek naar MH17 precies inhoudt
Incidenten

Wat het onderzoek naar MH17 precies inhoudt

RedactieBy Redactie26/07/2014Updated:26/07/20202 Mins Read
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Share
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

De Onderzoeksraad voor Veiligheid voert drie onderzoeken uit naar aanleiding van het neerstorten van vlucht MH17.

Toedracht
Het eerste onderzoek richt zich op het vaststellen van de oorzaak van het neerstorten van het vliegtuig. Dit is een internationaal onderzoek, waarbij meerdere landen betrokken zijn en dat wordt uitgevoerd overeenkomstig de regels van ICAO. De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft de leiding over dit onderzoek. Op basis van feiten uit het onderzoek wordt beoogd de oorzaak van de crash vast te stellen en andere oorzaken uit te sluiten.

Het doel van het internationale onderzoek is om de nabestaanden en de (internationale) gemeenschap te informeren over wat de oorzaak is geweest van de crash. Daarvoor is een grondig onderzoek nodig, waarin alle beschikbare informatie wordt gebruikt om de exacte oorzaak vast te stellen en bovendien andere mogelijke oorzaken zoveel mogelijk uit te sluiten. Het onderzoek moet ervoor zorgen dat de conclusie over de oorzaak van de crash onomstreden is en daardoor algemeen wordt geaccepteerd. De Raad wil zo voorkomen dat nabestaanden in de toekomst worden geconfronteerd met nieuwe speculaties die onzekerheid veroorzaken over de toedracht van de ramp.

Naast het internationaal gecoördineerde onderzoek naar de oorzaak van het neerstorten van het vliegtuig doet de Onderzoeksraad twee aanvullende onderzoeken.

Vliegroute
Een onderzoek naar de besluitvorming over vliegroutes en de risico-afweging die is gemaakt bij de keuze voor de vliegroute over Oost-Oekraïne. De Onderzoeksraad blikt daarbij niet alleen terug maar bekijkt ook het systeem in den brede met het doel lessen voor de toekomst te trekken.

Passagierslijst
Een onderzoek naar de totstandkoming van passagierslijsten in het algemeen en waarom de volledige passagierslijst van MH17 niet direct beschikbaar was. Ook hier kijkt de Onderzoeksraad enerzijds terug op hoe het gegaan in bij vlucht MH17. Anderzijds wordt organisatie rond de totstandkoming van passagierslijsten in het algemeen onderzocht met het doel lessen voor de toekomst te trekken.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid doet geen uitspraken over schuld of aansprakelijkheid en zal die vragen ook niet in zijn onderzoek betrekken.

Meer Nieuws
Al ons nieuws over de gecrashte 777 vind je hier.

De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?

Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

Boeing Boeing 777 KL4301 Malaysia MH17 Onderzoeksraad voor de Veiligheid
Share. Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Related Posts

Air France-KLM neemt SAS over

04/10/2023Redactie

Twee dezelfde incidenten op één dag bij easyJet

03/10/2023Redactie

Passagier aangehouden na opnames uit 737

03/10/2023Redactie

Comments are closed.

Recent

Air France-KLM neemt SAS over

04/10/2023

Twee dezelfde incidenten op één dag bij easyJet

03/10/2023

Passagier aangehouden na opnames uit 737

03/10/2023
Populair

Transavia: ‘Dan hebben we een groot probleem’

01/10/2023

Russische airlines bang voor nieuwe inbeslagnames

02/10/2023

A330 breekt klim na tien minuten af

25/09/2023

Nieuwsbrief

Het laatste luchtvaartnieuws in jouw mailbox.

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Contact
Vraag uw visum of ESTA aan via VisumBuitenland!

© 2023 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Sign In or Register

Welcome Back!

Login to your account below.

Lost password?