fbpx
OnderwerpenVliegtuigen

CSeries langer aan de grond, executives nemen ontslag

Vanwege het voortduren van de problemen voor de Bombardier Cseries hebben al enkele hoge leiders ontslag genomen.

CSeries
Klanten hadden al met het nieuwste toestel van Bombardier moeten vliegen. Het feit is dat de testtoestellen al sinds mei op de grond staan wegens motorproblemen. Motorenbouwer Pratt & Whittney en Bombardier zeggen dat er progressie is in het oplossen. Vorige maand waren de berichten nog positiever: de oplossing was zo goed als gevonden. De Cseries moet de concurrentie aangaan met de kleinste Boeings en Airbussen, er kunnen 100 tot 149 mensen in. Een markt die erg populair is.

Aftreden
Vanwege de problemen zijn er al meerdere mensen afgetreden. Laatste in de rij is Philippe Poutissou. Poutissou was vice-president marketing voor de commericeële vliegtuigen tak. Het aftreden komt nog geen maand nadat Bombardier bekend maakte 1.800 banen te schrappen. President van de hele luchtvaartdivisie, Guy Hachey trad af bij de bekendmaking van de herstructurering. Vorig jaar werd Chet Fuller, hoofd verkoop voor de CSeries, vervangen. En in 2011 trad Gary Scott, hoofd van de vliegtuigtak, af.

Bestel de limited edition DC-3 'Rosinenbomber'-Aviationtag!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje luchtvaartgeschiedenis in huis. Deze iconische DC3 heeft nog dienst gedaan tijdens de Tweede Wereldoorlog en heeft in 2008 als laatste vliegtuig, samen met een Junkers Ju-52, vanaf Berlin Tempelhof gevlogen.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button