Air France overweegt grote veranderingen in de medium haul markt. Dit meldt Franse krant Les Echos.
Winstgevendheid
Dit marktsegment zorgt voor 40% van de omzet van Air France, maar is al jaren niet winstgevend. Het vijfjaren plan Transform 2015 heeft afgelopen vier jaar nog niet voor een terugkeer van winstgevendheid gezorgd. Het volgende plan is Perform 2020 en de plannen die nu overwogen worden gaan hier deel van uitmaken.
Plannen
Les Echos baseert zich op anonieme bronnen, zij zeggen dat de hele vakantiemarkt naar Transavia France gaat. Vluchten worden vanaf Parijs Orly uitgevoerd. Alle point-to-point vluchten die niet van Charles de Gaulle vertrekken zullen naar dochteronderneming HOP! gaan. HOP! heeft de hub op Parijs Orly. Vluchten naar Nice, Marseilles, Toulouse en Blagnac zullen wel door Air France worden uitgevoerd.
A330-200
Alle binnenlandse vluchten behalve bovenstaande routes gaan naar HOP! vanaf komende zomer. Om dit aan te kunnen zal een vloot van 20 A320’s van Air France naar HOP! gaan, kleurenschema’s worden aangepast. De toestellen zullen bemand worden door Air France crew.
Transavia
In een poging terug te vechten ten opzichte van Ryanair, easyJet en Wizz Air kan Transavia France samengevoegd worden met het Nederlandse zusje Transavia Airlines. Er ontstaat dan een goedkope carrier met een vloot die in de toekomst tot 200 vliegtuigen kan groeien. Voor Transavia France zijn komende zomer 7 Boeing 737-800’s gepland als toevoeging van de 14 die er nu vliegen.
Het volledige plan zal 11 september gepresenteerd worden.
Meer nieuws
Al het nieuws over de Air France-KLM vernieuwing en plannen staat hier.
Unieke kans: win een proefles elektrisch vliegen!
Kom op 5 april langs bij E-Flight Academy op Teuge Airport en maak kans op een proefles elektrisch vliegen.
