Update:
Air France-KLM gaat minder snijden dan La Tribune dacht. Er blijven 3 full freighters op Schiphol en 2 in Parijs. Martianair blijft bestaan.
Actuele berichtgeving staat hier.
============
Vanavond half 7 is er een persconferentie van Air France-KLM waar de toekomst van het vrachtvervoer bij de maatschappij bekend zal worden gemaakt.
Martinair
De verliezen die AF-KLM maakt op vrachtvervoer blijft voor problemen zorgen. Het herstel gaat langzamer dan verwacht, Europa blijft achter bij de rest van de wereld wat betreft vrachtvervoer. Daarnaast komt er nog meer concurrentie, ondermeer Etihad wil vol inzetten op vrachtvervoer. Er zijn relatief veel nieuwe vrachttoestellen besteld.
Franse krant La Tribune meldt dat er verder daling van de vrachtactiviteiten te verwachten zijn bij Air France-KLM. Bronnen melden La Tribune dat er gesnoeid gaat worden in de vrachtvliegtuigen. De MD-11’s van Martinair gaan eruit en ook een aantal 747-400ERF’s. Enkele toestellen van de huidige 14 zullen overblijven. Air France vliegt met 2 777F’s en 2 747ERF’s. KLM/Martinair hebben 6 MD-11’s en 4 747ERF’s. De krant meldt dat Martinair vooral de klappen zal gaan opvangen. Upinthesky verwacht dat het het einde voor Martinair is. Als La Tribune gelijk heeft verdwijenen alle MD-11’s en enkele van de 747’s, dan blijven er wellicht 2 toestellen over voor Martinair… AF-KLM blijft vracht vervoeren, vooral in de buik van passagiersvliegtuigen en in de 747 Combi’s.
Actuele berichtgeving staat hier.
Meer nieuws
Al het nieuws over de Air France-KLM vernieuwing en plannen staat hier.
De nieuwe Bose A30-pilotenheadset: beter dan ooit?
Bestel nu in de webshop van Bose Aviation!

