fbpx
AirlinesOnderwerpen

Air France moet opschieten met piloten onderhandelingen

Piloten_Air_France_ipad
Air France hoopt snel tot een overeenkomst te komen met de piloten zodat begonnen kan worden met Transavia France uit te breiden.

Haast

De gesprekken zijn gaande en Air France hoopt op een voorspoedige afloop, zegt de maatschappij tegen ATW. De woordvoerder rekent voor: prijsvechter Transavia moet het vooral van vakantieverkeer hebben, dus in april 2015 moeten de nieuwe routes een feit zijn. Daarvoor zijn vliegtuigen nodig, maar ook piloten. Willen die piloten klaargestoomd zijn dan moet in november begonnen worden met recrutering. Transavia heeft zo’n 250 piloten nodig.

Tickets

De tickets voor de nieuwe routes moeten vanaf eind dit jaar gekocht kunnen worden. Air France heeft toegezegd het Transavia Europe plan niet te gaan uitvoeren in de hoop de staking te stoppen. Na 2 weken staken en een kostenpost van ruim €300 miljoen zijn de piloten weer aan het werk gegaan, ondanks dat er geen akkoord was. Het stoppen met Transavia Europe was nog niet genoeg. Wel zeggen de vakbonden in principe achter de ontwikkeling van Transavia France te staan.

Transavia France

Afgelopen zomer heeft Trans France gevlogen naar 40 bestemmingen van Parijs Orly, 15 vanaf Nantes, 9 van Lyon, 5 van Lille en 1 van Strassburg.. Dit is met 14 toestellen gedaan, in het oorspronkelijke plan moet de maatschappij naar 35 doorgroeien. Er worden per jaar nu ongeveer 3 miljoen passagiers vervoerd.

Dossier

Al het nieuws over de Air France-KLM vernieuwing, plannen en de staking staat hier.

Bestel het 192-pagina dikke Schiphol.jpg fotoboek!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en bestel het Schiphol.jpg fotoboek voor €25,- inclusief verzending, ⭐⭐⭐⭐⭐ op Bol.com (4.7 uit 5).

Bestel hier! Voor 15:00 besteld = de volgende dag bezorgd.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button