Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Redactie
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    SAS-vlucht moet op Schiphol landen wegens noodgeval

    09/11/2025

    Nieuw vliegtuig opstap naar samenwerking luchtmachten?

    09/11/2025

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025

    Wizz Air maakt eerdere plannen met Airbus definitief

    07/11/2025
  • Achtergrond

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025

    Met suïcidale neigingen door de vliegkeuring? | Column

    02/11/2025

    ‘Geef mij maar het vliegtuig!’

    01/11/2025

    Het korte turbulente tweede leven van een paar KLM 747’s

    01/11/2025
  • Editors’ choice

    Nieuw vliegtuig opstap naar samenwerking luchtmachten?

    09/11/2025

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025

    Airlines gaan mee met de tijd, KLM blijft achter

    07/11/2025

    ‘Potentiële spionage’ boven Nederlandse vliegbasis

    07/11/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Airlines»Ryanair in 10 jaar 2x zo groot – groeistrategie
Airlines

Ryanair in 10 jaar 2x zo groot – groeistrategie

Door Redactie18 oktober 2014, 18:50Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

ryanair-aircraft_1
Ryanair wil in 2024 twee keer zo groot zijn als dit jaar. Dit zegt de COO tegen Ierse TV-zender RTE.

Groei, groei, groei

Ryainair mikt op 50% meer passagiers over 5 jaar en 100% over 10 jaar. Om dit te bewerktstelligen zijn 380 nieuwe toestellen besteld bij Boeing. Momenteel vliegt Ryanair met ongeveer 300 737-800′s. Tot 2018 wil de maatschappij groeien naar 400 toestellen. Daarvoor zijn vorig jaar 180 huidige generatie 737′s besteld. 80 daarvan gaan de oudste nu bij Ryanair vliegende Boeings vervangen. De eerste van deze batch is vorige maand geleverd. De 100 737MAX (plus 100 opties) is voor de “2019-2025 ronde”, zo noemde Ryanair het, waar dus de andere helft van de verdubbeling moet komen.

Groeistrategie

Over de nieuwe strategie zegt David O’Brien, COO van Ryanair: “A lot of the growth is going to be relatively unspectacular in appearance, but spectacular in size”. Ryanair gaat vooral de frequentie van routes uitbreiden en niet zozeer naar nieuwe vliegvelden. Rusland en het Midden-Oosten wordt grotendeels overgeslagen, terwijl eerst gedacht werd dat Ryanair hier wilde uitbreiden. De zakenreiziger wil Ryanair nog meer bereiken. Nu zijn dat er ongeveer 20 van de 83 miljoen, dat moeten er 35 miljoen worden.

Duitsland

In Duitsland is Ryanair nog slecht vertegenwoordigd met een marktaandeel van 4%. Veel binnelandse routes denkt de maatschappij daar te kunnen gaan vliegen. De strategie zal vergelijkbaar zijn met Italië, waar Ryanair enorm heeft uitgebreid afgelopen jaren. Dit was één van de redenen dat Alitalia het niet meer op eigen kracht redde.

Eerder werd bekend dat ook Nederland en vooral Schiphol een belangrijke groeimarkt moet worden vanaf najaar 2015. Er moeten prijzenslag ontstaan op Schiphol.
Uiteindelijk wil Ryanair bij de grootste maatschappijen van de wereld horen. Er moeten tot 2024 zo’n 3.000 nieuwe piloten komen.


Vacature: aan de slag bij Vliegschool Hilversum!

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Ryanair Schiphol
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

SAS-vlucht moet op Schiphol landen wegens noodgeval

09/11/2025Niek de Weert

Europese airlines overwegen aankoop A321XLR

09/11/2025Niek de Weert

Bijzondere C-130 Hercules houdt winterslaap

09/11/2025Niek de Weert
Recent

SAS-vlucht moet op Schiphol landen wegens noodgeval

09/11/2025

Europese airlines overwegen aankoop A321XLR

09/11/2025

Bijzondere C-130 Hercules houdt winterslaap

09/11/2025
Populair

KLM 737 vliegt van Amsterdam naar Enschede

05/11/2025

Russische vliegtuigen op bezoek in Zuid-Amerika

07/11/2025

Koud record voor Airbus in Antarctica

08/11/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?