Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Team
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    VN-organisatie: Rusland schendt luchtrecht bij MH17

    13/05/2025

    Air France-KLM profiteert mee van investering

    13/05/2025

    KLM-top krijgt minister van Financiën achter zich aan

    12/05/2025

    Air France schiet KLM te hulp

    11/05/2025

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025
  • Achtergrond

    Te dure Trump-Tarief-Boeings, en wat nu met Schiphol? | Podcast

    11/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025

    De luchtoorlog boven Nederland: verhalen

    05/05/2025

    Oorlog inspireerde bekende KLM-vlieger

    04/05/2025
  • Editors’ choice

    Stappen inbeslagname Russische An-124 gaan verder

    10/05/2025

    Brussels Airlines A330 slaat tussenstop compleet over

    10/05/2025

    Vliegtuigexpo op zijn Mexicaans | Foto’s

    10/05/2025

    Van 747’s en Fokkers tot zijn grote lieveling: de KLM MD-11

    10/05/2025

    Schiphol negeert veiligheidsadvies

    08/05/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Algemeen»Naast het nieuws»Achtergrond»Malaysia Airlines en de toekomst
Achtergrond

Malaysia Airlines en de toekomst

RedactieDoor Redactie06/11/2014Leestijd: 3 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Malaysia_737_777
Malaysia Airlines laat nog niet heel veel los over de toekomst. De maatschappij maakt al jaren verlies en door de rampen met MH370 en MH17 waar ruim 500 mensen bij omgekomen zijn, is dit niet veel beter geworden. Er moet veel gebeuren, in grote lijnen zijn er een aantal onderwerpen duidelijk geworden.

Privaat

Momenteel is Malaysia Airlines nog een publiek bedrijf. Grootste aandeelhouder is een investeringsfonds van de overheid. De minderheidsaandeelhouders zijn vandaag akkoord gegaan met het terugkopen van hun aandelen door het investeringsfonds. 30,6% is in handen van die kleinere aandeelhouders. De aandelen worden nu voor 27 sen per stuk teruggekocht. Dat is vandaag vastgesteld op een aandeelhoudersvergadering.

Nieuwe naam

Malaysia zal geen nieuwe naam nemen of een rebranding uitvoeren volgens commerciëel directeur Dunleavy in een interview met Travel Today. Er zou altijd een referentie met Maleisië moeten zijn, omdat het de nationale maatschappij is. MAS is nu een van de meest bekende merken ter wereld. Mensen zullen altijd blijven zeggen: “Dat is het nieuwe Malaysia Airlines”. Mensen zullen alleen maar denken dat Malaysia van haar verantwoordelijkheden wegloopt door een nieuwe naam. Dunleavy ziet dan ook geen nut van een rebranding. Ze moeten laten zien dat de maatschappij haar verantwoordelijkheid neemt en zo het vertrouwen terugwinnen.

Imago

Malaysia wil het imago terugwinnen door traffic terug te winnen door een marketing campagne. Kwaliteit moet voorop blijven staan en zo moet het vertrouwen langzaam terugkomen.

Herstructurering

Er is veel werk aan de winkel, het business model moet anders en er moeten mensen uit. Zo kan Malaysia weer winstgevend worden. Als dat eenmaal bereikt is kan het bedrijf weer terug naar de beurs. Er zijn 3 of 4 kandidaten als nieuwe CEO.

Routes

Dunleavy geeft aan dat de grootte van de vloot hetzelfde blijft. Analisten dachten langere tijd dat Malaysia in zou gaan krimpen, dit wordt dus nu ontkend. Frequenties zullen op bepaalde routes veranderen, maar er zullen niet minder vliegtuigen komen. Er blijft gevlogen worden op Australië, Midden-Oosten, Zuid-Azië en Europa. Ook blijft het aantal wide-body vliegtuigen hetzelfde.

Load factors

De loadfactors naar Australië en Nieuw-Zeeland zijn nu ongeveer 70%, maar de capaciteit is wel met 34% uitgebreid. Er vliegen meer passagiers die kant op dan dezelfde tijd vorig jaar. Er is zelfs gekeken of de A380 ingezet kon worden, maar door bilaterale afspraken was dat niet mogelijk. In totaal zijn de passagiersaantallen met 20-25% toegenomen volgens de maatschappij.

Nieuws over MH17

Al ons nieuws over de gecrashte 777 vind je hier.

Berichten MH370

Al ons nieuws over de verdwenen 777 vind je hier.
De feiten van MH370 op een rij.


Droom jij van vliegen bij de luchtmacht?
Dit is je kans!




Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO
Boeing Boeing 777 KL4301 Malaysia Malaysia Airlines reorganisatie MH17 MH370
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Ryanair-vlucht legt Brusselse luchthaven uren plat

13/05/2025Redactie

EasyJet-vlucht naar Zwitserland trekt veel bekijks 

13/05/2025Redactie

Boeing mag weer landen in China

13/05/2025Redactie
Recent

Ryanair-vlucht legt Brusselse luchthaven uren plat

13/05/2025

EasyJet-vlucht naar Zwitserland trekt veel bekijks 

13/05/2025

Straaljagers zij aan zij met Air Force One | Video

13/05/2025
Populair

Stappen inbeslagname Russische An-124 gaan verder

10/05/2025

Russen in actie tegen eigen Superjet 100

09/05/2025

Air France schiet KLM te hulp

11/05/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Flying Insight
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?