Air France-KLM groeit weer in oktober na de staking van de piloten in september. Er was een groei van 2,1% in de passagiers terwijl de capaciteit met 1,2% groeide. De bezettingsgraad groeide naar 84,7% van 84%. Vluchten naar Noord- en Latijns-Amerika namen toe.
Op het Europese netwerk, waar de maatschappij het meest verlies maakt, werd minder capaciteit ingezet terwijl de vrag toenam. De vliegtuigen zaten dus aanzienlijk voller.
Passenger: continued disciplined capacity growth, increase in traffic and load factor
Leisure: ongoing accelerated development of Transavia
Traffic highlights
Passenger
6.9 million passengers, +2.1%
Capacity growth in the Americas driven by Latin America, up 7.2%
Continued decrease of domestic France capacity, down 6.0%
Unit revenue per available seat kilometer (RASK) ex-currency down compared to October 2013
Transavia
1.0 million passengers, +17.9%
Ongoing accelerated development in France: capacity up 42.7%
Load factor above 90% in spite of high capacity growth
Cargo
Unit revenue per available ton kilometer (RATK) ex-currency down compared to October 2013