In verschillende onderzoeken die gedaan zijn na de verdwijning wordt aangegeven dat het toestel waarschijnlijk in de Indische oceaan terecht is gekomen. In deze onderzoeken wordt ook aangegeven dat er dus zeer waarschijnlijk iets zal aanspoelen. De kans dat dit gaat gebeuren is veel groter dan de kans dat er brokstukken in de oceaan zouden drijven. De Australian Transport Safety Board (ATSB) benadrukt dit ook en komt tot de conclusie dat de brokstukken eerder aan de Indonesische kust (naar het westen)  zullen aanspoelen dan aan de Australische kust (naar het oosten). Dit ligt deels aan de zeestromen. Mochten er dergelijke brokstukken worden gevonden, dan kunnen mogelijk grotere gezonken brokstukken gelokaliseerd worden.
Over de oorzaak van de vermeende crash lopen de meningen nog steeds sterk uiteen. De ene expert denkt aan een kaping terwijl de ander in de richting van een technische mankement wijst. Hopelijk zal ooit helemaal duidelijk worden wat er zich precies heeft afgespeeld aan boord van van Malaysian Airlines vlucht 370.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.