Emirates baas Tim Clark denkt dat er een nieuwe lichting managers op hoge posities bij luchtvaartmaatschappijen moet komen. Dan zal de A380 goed gaan verkopen, eerder zal het niet gebeuren.
Risico aversie
Maatschappijen zijn als de dood risico te nemen, aldus Clark. Dit is zo sinds de eerste jaren van het nieuwe millennium. Maatschappijen zijn zo bang de stoelen wel gevuld te krijgen, waardoor ze wegblijven van de superjumbo. Emirates is verreweg de grootste klant van Airbus voor de A380. De maatschappij uit het Midden-Oosten heeft er 140 in bestelling, bijna de helft van alle verkochte toestellen.
Makkie
Volgens Clark krijgt Emirates de grote kisten makkelijk vol. Het gaat om schaalvergroting. Clark vindt dat de huidige managers nog uit een tijd komen die lang voorbij is. De maatschappijen zullen zich aan de nieuwe tijd aan moeten passen. Er komen meer nieuwe spelers uit nieuwe markten aan , die nu soms nog niet eens bekend zijn. Je kan vasthouden aan het oude, maar de concurrentie blijft eraan komen. Hij is er dan ook van overtuigd dat Aziatische maatschappijen in grote getallen A380’s gaan kopen.
©Deels via Aviation Week