Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Redactie
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Europese vervanger voor AWACS-vliegtuigen?

    16/11/2025

    KLM 777 na 3,5 uur terug op Schiphol

    15/11/2025

    Kritiek op vliegtaks uit onverwachte hoek

    15/11/2025

    Zo wordt een gloednieuw KLM-vliegtuig afgeleverd

    15/11/2025

    Van co Caravelle tot captain Boeing 757 en DC-4

    15/11/2025
  • Achtergrond

    Zo wordt een gloednieuw KLM-vliegtuig afgeleverd

    15/11/2025

    Van co Caravelle tot captain Boeing 757 en DC-4

    15/11/2025

    De grootste vliegshow van Nederland

    13/11/2025

    Kan de politiek wat leren van de luchtvaart?

    08/11/2025

    De vliegende start van een Transavia-captain

    08/11/2025
  • Editors’ choice

    Na MD-11 is nu ook DC-10 aan de beurt

    16/11/2025

    Van co Caravelle tot captain Boeing 757 en DC-4

    15/11/2025

    Ryanair bespaart €40 miljoen op boardingpas

    14/11/2025

    Embraer start gevecht tegen drones

    13/11/2025

    De grootste vliegshow van Nederland

    13/11/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»Veiligheid»Incidenten»MH370: CEO Emirates denkt dat info wordt verborgen
Incidenten

MH370: CEO Emirates denkt dat info wordt verborgen

Door Redactie22 november 2014, 16:28Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Tim_Clark_Emirates
In een eerder interview met Der Spiegel heeft de CEO van Emirates, Tim Clark, zijn twijfels geuit over het onderzoek naar MH370. Het was niet transparant genoeg, stond in Der Speigel. Nu is het transcript van het interview in handen van de Sydney Morning Herald en blijkt dat Clark meer dan alleen twijfels heeft.

Achterhouden

Clark heeft twijfels bij bijna elk onderdeel van het onderzoek. Hij denkt dat er informatie achter wordt gehouden. Engineers van Emirates hebben naar het ACARS systeem gekeken. Als dit werd uitgezet vanuit de cockpit dan blijft het systeem zwakke signalen uitzenden en is het [vliegtuig, red] ook traceerbaar. ACARS is een systeem dat de belangrijkste systemen van het vliegtuig in de gaten houdt en ook tijdens de vlucht data verstuurd naar de maatschappij en de vliegtuigbouwer. Bij MH370 was het ACARS systeem uitgezet. Het systeem meldde zich nog wel aan bij de satelliet, maar verstuurde geen data. Om dit voor elkaar te krijgen moet je volgens Clark uit de cockpit gaan en naar de Avionics Bay. Om daar t komen moet er een luik open en moet je afdalen naar beneden. Dan nog moeten er meerdere stappen worden doorlopen. Het is mogelijk, maar niet makkelijk te realiseren.

Doordat deze stappen doorlopen zijn en de transponder is uitgezet kan het volgens Clark niet anders dan dat er kwade opzet in het spel is.

Pilot suicide

Ook gelooft Clark niet in zelfmoord van één van de piloten. Waarom zou je dan nog 6 uur doorvliegen zegt hij. Dan was het vliegtuig direct in de Zuid-Chinese Zee gecrasht.

Leger

De rol van het leger moet volgens de CEO ook veel nauwkeuriger bekeken worden. Op de primaire radar (de operator ziet alleen een stipje) is het vliegtuig als friendly aangemerkt, terwijl het net een 180graden bocht had gemaakt. Wat zou het leger gedacht hebben als het rechtstreeks richting Petronas Towers was gevlogen?

Meer Nieuws

Al ons nieuws over de verdwenen 777 vind je hier.
De feiten van MH370 op een rij.


Vacature: aan de slag bij Vliegschool Hilversum!

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Boeing Boeing 777 Malaysia MH370
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Na MD-11 is nu ook DC-10 aan de beurt

16/11/2025Sytse Sijbesma

KLM 777 na 3,5 uur terug op Schiphol

15/11/2025Niek de Weert

Dubai Air Show belooft spektakel te worden

15/11/2025Leon Holtkuile
Recent

Europese vervanger voor AWACS-vliegtuigen?

16/11/2025

Na MD-11 is nu ook DC-10 aan de beurt

16/11/2025

KLM 777 na 3,5 uur terug op Schiphol

15/11/2025
Populair

Amerikaanse B-52-bommenwerper maakt rondje Europa

12/11/2025

Embraer start gevecht tegen drones

13/11/2025

Leasemaatschappij in grote problemen na Nederlandse overname

12/11/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?