fbpx
AirlinesOnderwerpen

“Nieuwe KLM 777 is geen upgrade, wat je marketing ook is”

KLM_Economy_1

Onlangs presenteerde KLM de vernieuwde cabine in de 777-200ER. Het lukte KLM veel media-aandacht te krijgen hiervoor en ‘verkocht’ de nieuwe cabine als een upgrade. Luchtvaart-watchsite RunwayGirl is het daar niet mee eens.
[su_quote cite=”Runwaygirl” url=”http://www.runwaygirlnetwork.com/2014/11/25/ten-abreast-economy-isnt-upgrade-no-matter-spin/”]Ten abreast economy isn’t an upgrade – no matter how you spin it[/su_quote]

‘Vergeten’

Wat alle media vergaten volgens Runwaygirl, was dat de nieuwe 3-4-3 opstelling één van de aller krapste in de luchtvaart is. KLM kan dan zeggen dat pitch van 31″ naar 32″ gaat, de breedte gaat van 18,5″ naar 17,2″. Dit betekent dat het oppervlak dat je als passagier hebt omlaag gaat van 0,37 m2 naar 0,35 m2.

[su_quote cite=”Runwaygirl” url=”http://www.runwaygirlnetwork.com/2014/11/25/ten-abreast-economy-isnt-upgrade-no-matter-spin/”]Passengers are increasingly aware of the options they have, and passengers who have experienced 10-abreast economy once are often wary of being subjected to it again. [/su_quote]

Smaller

Doordat er een extra stoel in moet worden de stoelen niet alleen smaller, maar de buitenste stoel komt ook dichter tegen de cabinewand te staan. Juist op het breedste deel van je lichaam, de schouders, heb je daar het meest last van. Runwaygirl trekt de vergelijking met polo-shirts. Een 17″ schouderbreedte komt overeen met maat XS.

18″

Airbus voert al langer campagne dat een 18″ stoel op lange afstand het absolute minimum moet zijn. Uit onderzoek blijkt dat die ene inch substantieel scheelt in het comfort dat je hebt tijdens de reis.

[su_quote cite=”Runwaygirl” url=”http://www.runwaygirlnetwork.com/2014/11/25/ten-abreast-economy-isnt-upgrade-no-matter-spin/”]AirAsia X, a long-haul, low-cost carrier operating nine-abreast A330s with fares a fraction of KLM’s?[/su_quote]

Lees het hele artikel hier.

Upgrade

De nieuwe economy class heeft volgens KLM meer beenruimte. De nieuwe stoel heeft ook betere kussens waardoor het comfort verhoogd wordt. Tenslotte is er een geheel nieuw inflight entertainment system, inclusief oplaadpunten voor bijvoorbeeld een telefoon.

Bestel een Aviationtag van de PH-BFF, een voormalige KLM B747!

Ondersteun Up in the Sky in haar missie om meer unieke content te maken en haal dit stukje Nederlandse luchtvaartgeschiedenis in huis. Na 27 jaar over de hele wereld te hebben gezworven ging de PH-BFF in 2017 met pensioen. Het machtige toestel werd uiteindelijk in 2018 gerecycled op voormalige Vliegbasis Twente.

Redactie

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - het luchtvaartnieuws & meer

Gerelateerde artikelen

Back to top button