
De hoogste marketingman van Ryanair, Kenny Jacobs, kijkt een paar jaar vooruit in the Independent.
Gratis wifi
Binnen 2 jaar moet er wifi in de Ryanair toestellen zijn. Opvallend is dat dit gratis wordt. De technologie is nog een probleem. In de VS is er het Gogo netwerk dat voor een verbinding van de grond met het vliegtuig verzorgd. In Europa is dat er niet en moet het via de satelliet. Dit is duurder en langzamer. Alleen al de antenne die op het dak moet staan zorgt voor 0,3 tot 0,5% meer weerstand. Dat kost miljoenen aan brandstof.
Transatlantisch
De businesscase ligt al helemaal klaar. Het wordt een aparte maatschappij ‘brought to you by Ryanair’. Zoals vaker gezegd is het grootste probleem aan voldoende vliegtuigen komen. Uiteindelijk heeft Ryanair er 40 nodig en het moeten zuinige toestellen zijn (787, A350, A330neo). Als er een productiegat vrijkomt dan kunnen de vluchten over 3 jaar beginnen. Doel is nog steeds een vanafprijs van $10,-. Ook komt er een businessclass tegen zeer schappelijke prijzen.
Interieur
Jacobs wil heel graag van de gele interieurs af.
[su_quote]That was one of the things on the top of my list when I joined Ryanair[/su_quote]
Ze worden meer blauw en er komen foto’s van bestemmingen en blije klanten en crew. Vanaf volgend jaar worden de nieuwe interieurs geïntroduceerd. Over enkele weken begint de productie.
Nieuwe bases
Nog in 2014 wordt er een nieuwe basis gelanceerd. Welke dat wordt zal volgende week bekend worden.
Lees het hele interview hier.



Uddel
MBO