Ryanair topman Michael O’Leary kondigt aan de Brussels Airport als (een van de) eerste luchthaven een uitvalsbasis zal worden naar de VS voor Ryanair. De topman zegt dit tegen brusselnieuws.be en La Libre.
Steden
Vanaf Brussels Airport en mogelijk ook vanaf Charloi wil Ryanair op 12 tot 14 Amerikaanse steden gaan vliegen. Vanaf 2018 hoopt Ryanair te kunnen gaan vliegen. Het is nog niet duidelijk om welke steden het gaat. Zoals al eerder blijft Ryanair zeggen dat er eerst voldoende zuinige langeafstands-vliegtuigen moeten zijn.
Plannen
Ryanair wil een vloot van minimaal 40 zuinige vliegtuigen hebben. Te denken valt aan de 787 en A350. Wellicht is de A330neo ook een optie, er zijn nog niet zoveel bestellingen als de A350 en 787. De A330neo zal vanaf 2018 vliegen. Het verbruik is iets hoger dan de A350, maar de aanschafprijs en andere gebruikskosten (zoals onderhoud en landingsgelden) weer lager. De 787 en A350 zijn gemaakt voor hele lange afstanden, daar betaal je ook voor. De A330neo vliegt wat minder ver, maar nog ruim ver genoeg voor Transatlantische vluchten.
Meer Europese steden
Ryanair heeft het businessmodel al klaarliggen voor de Transatlansitsche operatie. De maatschappij zal geen Ryanair heten, maar het wordt wel duidelijk dat onderdeel is van Ryanair. Verder wil de maatschappij 12 tot 14 Amerikaanse bestemmingen met 15 Europese verbinden. Vluchten zullen dus niet alleen van en naar Brussel gaan.
De Queen of the Skies is terug!
Dertig jaar lang vloog de PH-BFG in het KLM-blauw de wereld over. In 2019 ging ze met pensioen, maar nu is ze terug..
Een uniek stukje luchtvaartgeschiedenis. Bestel nu in de webshop van Up in the Sky - gratis verzonden!