Aan de ene kant is er een soort wedloop aan de gang tussen golf-carriers wie het meest luxeuze first class heeft (dat wint Etihad met een 3 kamer appartement). Aan de andere kant kondigt Emirates nu aan de first class uit enkele A380’s te gaan halen.
Two-class
Eind volgend jaar worden vier A380’s omgebouwd naar een twee klassen indeling. Momenteel vliegt de maatschappij met uitsluiten drie klassen in de A380’s. Er zijn twee varianten waar of 489 of 519 passagiers in kunnen.
A380’s met de nieuwe indeling gaan op routes vliegen waar voor economy en businessclass geboekt wordt. Er kunnen dan meer mensen in.
[su_quote cite=”Shaikh Majid Al Mualla, Emirates”]There are some routes that don’t require first class[/su_quote]
De opstelling wordt 58 business en 557 economy class. In totaal 615 stoelen.
Hoewel Emirates nog geen bestemmingen heeft genoemd, denkt Gulfnews aan Mumbai, India. In de Verenigde Arabische Emiraten werken zo’n één miljoen Indiërs, deze voornamelijk arbeiders gaan af en toe naar huis en kopen dan goedkope tickets. Een douche of bar aan boord is dan niet nodig. Er zullen waarschijnlijk meer economy plaatsen zijn, waardoor de A380 rendabel kan opereren.
Onlangs kreeg de eerste superjumbo de grootste onderhoudsbeurt (time-lapse video) die een vliegtuig kan krijgen. Onder andere het gehele interieur ging eruit. Een mooi moment om deze verandering door te voeren. Nu de eerst geleverde A380 deze beurt heeft gehad zullen de nummer 2, 3 enzovoort snel volgen.


Verschillend