Close Menu
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws
  • Achtergrond
  • Editors’ Choice
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Longread
    • Militair
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
  • Account
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
  • Over Up in the Sky
  • Vacature plaatsen
  • Adverteren
  • Redactie
  • Tip de redactie
  • Contact
Facebook X (Twitter) Instagram LinkedIn YouTube WhatsApp
Login
0 Winkelmandje
Up in the SkyUp in the Sky
  • Home
  • Recent
  • NL Nieuws

    Wizz Air maakt eerdere plannen met Airbus definitief

    07/11/2025

    Airlines gaan mee met de tijd, KLM blijft achter

    07/11/2025

    ‘Potentiële spionage’ boven Nederlandse vliegbasis

    07/11/2025

    Piloot bewusteloos tijdens de landing

    07/11/2025

    Straks Zweedse straaljagers uit Canada?

    07/11/2025
  • Achtergrond

    Met suïcidale neigingen door de vliegkeuring? | Column

    02/11/2025

    ‘Geef mij maar het vliegtuig!’

    01/11/2025

    Het korte turbulente tweede leven van een paar KLM 747’s

    01/11/2025

    VVD’s droomkabinet: hoop voor de luchtvaart? | Analyse

    29/10/2025

    De high lights van Transavia

    25/10/2025
  • Editors’ choice

    Airlines gaan mee met de tijd, KLM blijft achter

    07/11/2025

    ‘Potentiële spionage’ boven Nederlandse vliegbasis

    07/11/2025

    Turkish Airlines verzekert cruciale vlootuitbreiding

    06/11/2025

    KLM-cijfers zien er zorgelijk uit

    06/11/2025

    Embraer heeft grootse plannen, maar moet keuzes maken

    06/11/2025
  • Rubrieken
    • Analyse
    • Boeken
    • Column
    • Foto-artikel
    • Historische Luchtvaart
    • Interview
    • Militair
    • Longread
    • Opinie
    • Podcast
    • Travel
  • Webshop
  • Werken in de Luchtvaart
Up in the SkyUp in the Sky
Home»Onderwerpen»ARJ21-700 voltooit laatste testvlucht
Onderwerpen

ARJ21-700 voltooit laatste testvlucht

Door Redactie21 december 2014, 12:24Leestijd: 2 minuten
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email
Delen
Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email

Comac_ARJ21_2

De Chinese regional-jet ARJ21-700 heeft op 16 december de laatste testvlucht voltooid. HEt toestel is nu helemaal klaar om de type certificate in ontvangst te nemen. In totaal heeft het toestel 174 uur gevlogen sinds 29 oktober, verdeeld over 83 vluchten en 10 vliegvelden, om ook aan de laatste eisen te voldoen.

Als het type certificate binnen is kan het eerste toestel aan de launch custormer worden geleverd. Dit toestel staat al klaar om afgeleverd te worden.

Comac_ARJ21

Certificering

De ARJ21-700 “Flying Phoenix” is 33 meter lang en heeft een spanwijdte van 27 meter. Met 4 testtoestellen zijn al 2200 vluchten gemaakt, in totaal 4200 vlieguren. De eerste vlucht was in 2008. In 2000 is men begonnen met de ontwikkeling van het toestel en het eerste testexemplaar was in 2007 klaar. De ARJ21 is ontwikkeld om in warme omstandigheden en vliegvelden op grote hoogte te werken. Volgens bouwer Comac is het een vliegtuig die zich kan meten met de toestellen zoals die nu door internationale fabrikanten worden gebouwd. Er zitten veel westerse systemen in. De FAA kijkt mee met de certificering.

Grote markt

China heeft veel van deze toestellen nodig, vooral voor de wat meer afgelegen gebieden in West-China. Volgens Embraer zijn er circa 1.000 van dit type toestellen nodig. De ARJ21 heeft een bereik van ongeveer 2.200km. Het is het eerste vliegtuig ontworpen en geproduceerd in China sinds de Shanghai Y-10 in de jaren 70. Er zijn momenteel 252 bestellingen van vooral Chineese maatschappijen.

Na veel vertraging (in 2006 had het geleverd moeten worden) lijkt er nu dan echt schot in te komen. Grootste probleem was de onervarenheid van het personeel, heeft project manager gezegd.

C919

Comac is bezig een concurrent voor de A320 en B737 te ontwikkelen de C919. De afgelopen maanden kwamen de eerste delen van de romp aan in de fabriek voor het eerste testtoestel. Ook zijn er plannen bij Comac om een widebody te maken, de C929.


Vacature: aan de slag bij Vliegschool Hilversum!

Werken in de Luchtvaart

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum
ARJ21 Comac
Delen: Facebook WhatsApp Twitter LinkedIn Email Copy Link
Redactie
  • Website
  • Facebook
  • X (Twitter)
  • LinkedIn

Frequent flyer, luchtvaartprofessional en liefhebber; alles wat je weten wil, je vindt het op Up in the Sky - Alles over luchtvaart.

Gerelateerde Artikelen

Wizz Air maakt eerdere plannen met Airbus definitief

07/11/2025Selim Tuncyurek

Airlines gaan mee met de tijd, KLM blijft achter

07/11/2025Selim Tuncyurek

Piloot bewusteloos tijdens de landing

07/11/2025Selim Tuncyurek
Recent

Wizz Air maakt eerdere plannen met Airbus definitief

07/11/2025

Airlines gaan mee met de tijd, KLM blijft achter

07/11/2025

‘Potentiële spionage’ boven Nederlandse vliegbasis

07/11/2025
Populair

KLM 737 vliegt van Amsterdam naar Enschede

05/11/2025

Nieuwe aanwinst voor Oekraïense luchtmacht

03/11/2025

Amerikaanse superdrone gaat de lucht in

05/11/2025

Bedankt

Je ontvangt vanaf nu de nieuwsbrief!

.

Werken in de Luchtvaart

Officier Vlieger (VWO) – Werken bij Defensie

Verschillend
VWO

Onderofficier Luchtgevechtsleiding – Werken bij Defensie

Uddel
MBO

Frontdesk Operations – Vliegschool Hilversum

Hilversum

Officier Vlieger – Werken bij Defensie

Verschillend
Up in the Sky
Facebook X (Twitter) Instagram YouTube LinkedIn WhatsApp RSS
  • Over Up in the Sky
  • Adverteren
  • Algemene voorwaarden
  • Disclaimer
  • Privacy
  • Manage Consent
  • Contact
© 2025 UpFactory B.V. Alle rechten voorbehouden.

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

Inloggen of account aanmaken

Welkom terug!

Log hieronder in op je account. Een account aanmaken kan bij het plaatsen van een bestelling.

Wachtwoord vergeten?