Turkish Airlines wil verder groeien in Afrika en plant tenminste 6 nieuwe bestemmingen in 2015. Daarmee is Turkish de grootste buitenlandse operator in Afrika, groter dan Air France (34) en Emirates (22). Afgelopen 3 jaar zijn er maar liefst 25 bestemmingen bijgekomen.
737-900ER
Turkish heeft 45 bestemmingen in 30 Afrikaanse landen als 2015 afgelopen is. De meeste bestemmingen liggen in Noord-Afrika. Vaak zijn routes niet zo druk en de strategie is dan ook om met narrowbody’s de bestemmingen te bedienen. Vooral de 737-900ER is waardevol voor Turkish die op bestemmingen van ruim 7 uur kan vliegen. Passagiers kunnen overstappen op Istanbul naar Europa, Azië of Amerika. De 737’s zijn met relatief weinig stoelen uitgerust: 151, hierdoor kan maximaal van het ER-bereik gebruikt worden gemaakt. In een Turkish 737-800 gaan meer stoelen (155-159). De extra ruimte wordt vooral in businessclass ingezet.
Nieuwe routes
Turkish gaat in 2015 vliegen naar twee onbekende bestemmingen in Egypte, Abuja in Negeria, Bamako in Mali, Conakry (Guinee) en Juba in Zuid-Soedan. Momenteel vliegt Turkish naar 39 bestemmingen in 27 landen. Van de meeste routes is nog niet bekend wanneer ze van start gaan. Turkish krijgt in Egypte de meeste bestemmingen met 6 stuks. Algerije is tweede met 5. Beide landen zorgen voor eenderde van de totale capaciteit.
Capaciteit
Omdat Turkish met kleinere vliegtuigen en lagere frequenties vliegt is de capaciteit momenteel kleiner dan Emirates, 150 duizend stoelen en 477 vluchten per week. Air France is tweede met 100 duizend stoelen en 456 vluchten. Dan komt Turkish met 71.000 stoelen en 432 vluchten.
Zuidelijk Afrika
In het zuidelijkste deel van Afrika is Turkish onder vertegenwoordigd. Dit komt omdat hiervoor narrowbody’s niet ver genoeg komen. Er moeten widebody’s ingezet worden en daarvan heeft Turkish er niet zo heel veel (60). De nieuwe vliegtuigen die er komen zullen waarschijnlijk op routes naar Amerika en Azië worden ingezet.
Pre-order nu: schaalmodel van de gloednieuwe KLM A321neo
Nu te bestellen in de webshop! Let op: limited edition.