De Nederlandse vrachtdivisie van Air France-KLM wil verder ingrijpen om de almaar oplopende verliezen te stoppen. Dit melden bronnen aan het Financieele Dagblad. Vorig jaar kondigde Air France-KLM al aan flink te gaan snijden in de vrachtdivisies. De vracht moest grotendeels met passagierslijndiensten meegaan en niet meer met de full-freighter toestellen. In Amsterdam zouden er 3 overblijven in Parijs 2.
Vloot
De dure MD-11’s worden afgestoten, in 2016 moet de laatste verdwenen zijn. Verder vliegt de maatschappij met eveneens dure 747’s. Door de grotere capaciteit vallen de kosten van 747’s nog relatief mee. Ook hiervan zullen er enkele afgestoten worden. De eerste is inmiddels overgespoten in Air Bridge Cargo kleuren en wordt binnenkort overgedragen.
Bezuiniging KLM
KLM gaat de komende 5 jaar 700 miljoen te gaan bezuinigen. Onduidelijk is nog of het banen gaat kosten. Pieter Elbers, CEO van KLM zei dat er nog geen banen-aantal is. Zorgvuldigheid is belangrijker dan snelheid, aldus de CEO.
Piloten
Er zitten al piloten van Martinair thuis. Eerder was ze beloofd aan de slag te kunnen binnen andere afdelingen van Air France-KLM, maar de machtige vakbond steekt hier een stokje voor. Ze willen KLM-vliegers beschermen.


Hilversum